Kevät­puu­ro

Resepti raikkaaseen smoothie-tuorepuuroon.

Tuorepuuro vaatii mielestäni yleensä makeutusta, kuten esimerkiksi hunajaa tai makeita marjoja. Myös raastettu omenaa tai päärynä toimivat tosi hyvin makean raikkauden tuojina.

Jos taas lämpimästä kaurapuurosta haluaa makeaa, toimii muussattu banaani siinä loistavasti. Viimeaikoina olen yhdistänyt myös kaksi hieman yllättävää aamupalakaveria keskenään: puuron ja smoothien. Tuotos näyttää kauniilta, maistuu hyvältä ja lasipurkkiin pakattuna se kantautuu helposti töihin evääksi.

Tämä ohje on suurpiirteinen, sillä puuro-ohjeita ja smoothiemakuja on niin moneksi, että suosittelen jokaista valmistamaan kombon omien mieltymyksiensä mukaan. Omassa puurossani käytin kuitenkin mantelimaitoa ja smoothiessa vadelmia ja persikoita.

TUOREPUURO JA KOOKOS-VADELMASMOOTHIE

puuroon:

2rkl kaurahiutaleita
2rkl chian siemeniä
turkkilaista jugurttia
mantelimaitoa

smoothieen:

pakastevadelmia
banaani
persikka
appelsiini
turkkilaista jugurttia
kookosvettä

Varmista, että smoothiesta ei tule liian litkua ja lisää tarvittaessa juggurttia tai banaaneja jämäköittämään.

More to read

Kohti minimalistisempaa elämää

Mia Frilander

Aion tietoisesti pyrkiä kohti yksinkertaisempaa, selkeämpää ja rauhallisempaa elämää. Omani ja maapallon hyvinvoinnin vuoksi.

Eroon stressi-ihosta ja hormonifinneistä

Mia Frilander

10 vinkkiä parempaan ihoon.

Pesulassa

Kirsikka Simberg

Stay classy: Pesulassa paidat saa paitsi puhtaiksi, myös uutuuden sileiksi.

Mitä opin kukkameditaatiossa?

Mia Frilander

Mummot + puutarhat = parempi elämä.